وبلاگ سگها ی ایرانی

محل بازی سگها در تهران-پارک سگها در تهران-تفریگاه سگها در تهران

grooming18.jpg



اقدامات بهداشتي و آرايشي برای سگ ها

سگها حيوانات بسيار باهوشي هستند . آنها در طول تاريخ همراهان با وفاي انسانها بوده‌اند . دوستي انسان و سگ سابقه‌اي 14000 ساله دارد . انسان اوليه از اين حيوان براي امر شكار و محافظت از خود و املاكش استفاده مي‌كند و بتدريج وابستگي به سگ نه تنها در امور مربوط به تغذيه و امرارمعاش ، بلكه در ساير موارد همچون تفريح و ورزش عميق‌تر مي‌شود . اگر شما سگ را بعنوان حيوان خانگي خود برگزيده‌ايد و يا احيانا ً قصد اين كار را داريد ، بد نيست نكاتي را در مورد بهداشت این حیوان بدانید .

پوشش خارجي و موهاي حيوان

براي رسيدگي به بهداشت پوست و موي سگتان ، نياز به يك برس يا شانه داريد ، اين برس يا شانه ترجيحا ً نبايد داراي دندانه‌اي نوك‌تيز باشد . برسهاي نايلوني بدليل ايجاد الكتريسته ساكن و سخت بودنشان توصيه نمي‌شود ؛ در عوض استفاده از برسهايي كه از جنس مو مي‌باشند ، بسيار مفيد است . رسيدگي به وضعيت پوشش خارجي و بهداشت آن در سگهايي كه داراي موهاي پرپشت بوده و اصطلاحا ً مو بلد و پشمالو مي‌باشند ، داراي اهميت بخصوصي است . زيرا اين نوع سگها اساسا ً نياز به آرايش و بهداشت بيشتري دارند و در ضمن سگها داراي ريزش موي فصلي نيز مي‌باشند كه در اين فصول رسيدگي به وضعيت موها و در واقع شانه زدن مرتب و مداوم آنها اهميت دو چنداني دارد . فصل موریزی معمولا ً در بهار و پاییز می‌باشد

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 1:13 توسط رامتین| |

house_train1.jpg



برای کسانی که تازه صاحب سگ شده اند و در نتیجه در امر نگهداری سگ مبتدی هستند توالت کردن نابه جا معضل بزرگیست ، اما با کمی صبر و حوصله می توان آن را حل نمود . سگ ها معمولا تمایل دارند در جاهایی که خودشان یا سایر سگ ها توالت کرده اند اقدام به ادرار و مدفوع نمایند . بنابراین اگر برایشان ممکن باشد به چنین محل هایی خواهند رفت .

توله سگ ها به طور حتم پس از نوشیدن مایعات یا بیدار شدن از خواب و در عرض نیم یا یک ساعت پس از خوردن غذا ادرار یا دفع مدفوع می کنند ، لذا در این موقع حیوان را به محلی که برای توالت کردن در نظر گرفته اید منتقل کنید و نگه دارید . این محل ممکن است قسمتی از منزل که توسط ورزنامه پوشیده شده باشد یا اینکه محلی خاص برای حیوان تعبیه شده باشد . قبل و بعد توالت کردن با توله سگ بازی کنید و در حین حال کلمات خاصی را به زبان بیاورید . این کلمات بعدها به عنوان فرمان یا علامتی جهت توالت کردن به کار خواهد رفت ، اما دقت کنید که این فرمان یا فرمانهای دیگر کاملا متفاوت باشند .

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 1:9 توسط رامتین| |

dog_nutriiton2.jpg



همانطور كه مي‌دانيد سلامتي و نشاط هر موجود زنده‌اي بر اساس تغذيه درست و مناسب استوار است . شما بايد بتوانيد با تغذيه درست و استفاده از غذاهايي با كيفيت بالا و عاري از مواد آلوده و آب تازه ، تا حدود زيادي سلامتي و تندرستي سگتان را تضمين كنيد .

قبل از انتخاب هر نوع غذا براي حيوان ، بايد از پاكيزه بودن آن اطمينان كافي حاصل كنيد . چون آب و غذاي آلوده مي‌تواند منشاء بسياري از بيماريهاي مهلك بوده و حيات حيوان را در مخاطره قرار دهد . غذايي كه براي سگتان انتخاب مي‌كنيد ، بايد داراي يك تركيب متعادل حاوي كربوهيدرات ، پروتئين ، چربي ، ويتامينها و مواد معدني باشد . نسبت و مقدار هر يك از اجزاي ذكر شده بستگي به وضعيت جسمي ، شرايط محيطي كه سگ در آن زندگي مي‌كند ، سن و بسياري از عوامل ديگر دارد . يك وعده غذايي نامناسب و نامتعادل مي‌تواند تأثير نامطلوبي در رشد جسمي و حتي جنسي سگ داشته باشد . علاوه بر اين ممكن است باعث افزايش حساسيت حيوان نسبت به بيماريهاي مختلف شود .

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 1:5 توسط رامتین| |

dog_keeping1.jpg



نگهداری از سگها

مراقبت از توله سگ 

سگ شما باید احساس راحتی کند

ورود یک سگ به خانه برای اولین بار ، اتفاقی هیجان انگیز و خاطره ای به یاد ماندنی برای افراد آن خانه است . آماده کردن خانه برای آوردن سگ جدید کار بسیار حساس و مهمی است به خصوص اگر آن سگ قبلا ً شرایط زندگی سختی داشته باشد  . در این قسمت نکات و راهنماهای مفیدی جهت آسان تر کردن ورود و آشنایی دوست کوچولوی جدید شما فراهم شده است  .


بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 1:0 توسط رامتین| |


adopt6.jpg

تهیه سگ

اگرقصد تهیه یک سگ را به عنوان حیوان خانگی دارید ، خواشمند است قبل از هر اقدامی مطالب این صفحه را بادقت مطالعه نمایید تابعدا " دچار احساس پشیمانی یا گناه نشوید  . نگهداری یک حیوان بویژه یک سگ به همان اندازه که زیبا و سرگرم کننده است می تواند کسالت آور ومشکل آفرین نیز باشد  . پس حتما " اطلاعات خود را تکمیل کرده و سپس با علم به وجود مشکلات و عواقب آن ، سگ مناسب را تهیه کنید  . سگ ها نیازمند تمرین و بازی با صاحبشان هستند  . اگر شما خیلی کار می کنید و وقت کافی ندارید ، حتی یک لحظه هم به فکر خریدن سگ بویژه سگ خانگی نباشید  .

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد نژادها بدانید  . سگها از نظر اندازه و جثه به سه گروه تقسیم می شوند  :

1 - نژادهای کوچک یا آپارتمانی
2 – نژادهای متوسط
3 – نژادهای بزرگ

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 23:56 توسط رامتین| |

dog_training11_dog-training-pooch.jpg



هفت درس اصلي كه سگ‌ها بايد ياد بگيرند

درس اول : بنشين

اين درس خيلي ساده بوده و تعليم آن نيز راحت است . سگ را درحالي‌كه زنجير آن در دست راست شما است در طرف چپ خود قرار دهيد . زنجير بايد كالمآ در كنترل شما باشد تا در موقع لزوم با كشيدن آن ، حيوان را از كار نادرست بازداريد . با دست چپ خود به آرامي كپل حيوان را به سمت پايين فشار داده و در همان حال واژه بنشين را بصورت كاملا واضح و بلند ادا كنيد . به محض اينكه حيوان نشست ، وي را براي مدت بسيار كوتاه ( حدود 15 ثانيه) در همان حالت نگه داريد . اين مدت نبايد طولاني شود زيرا باعث خستگي و بي‌حوصلگي حيوان مي‌شو د . ولي در دفعات بعد كه حيوان اين درس را بخوبي ياد گرفت مي‌توانيد اين زمان را بيشتر كنيد . در ضمن به محض اينكه سگ فرمان شما را اجابت كرد او را مورد تشويق قرار دهيد .

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 23:52 توسط رامتین| |

dog_training4_dogcommand.jpg



اصول تربیت سگ

يك سگ تربيت شده را با سگي كه تعليم نديده مقايسه كنيد ؛ سگي كه تربيت شده باشد براحتي بين انسانها زندگي مي‌كند . اين سگ نه تنها براي اطرافيان خود مشكل آفرين نيست ، بلكه در موارد بسياري به ياري و كمك آنها مي‌شتابد . ولي سگي كه تعليم نديده باشد ، همواره باعث دردسر بوده و براي اطرافيان و حتي خودش مشكل‌ساز خواهد شد .

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:اموزش تربیت سگ,ساعت 23:49 توسط رامتین| |

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ